6 Mayıs 2008 Salı

VODAFONE DAN GEYİK MUHABBETİ


Gün geçtikce GSM operatörleri arasındaki rekabet te artıyor. Geçmiş dönemlere baktığımız zaman GSM piyasasında iki tane operatör vardı bunlardan birisi Turkcell diğeri Telsim'di. Bildiğiniz gibi Turcell piyasanın lideriydi ve en çok kullanıcıya sahip olan gsm operatörüydü. Telsim ikinci planda kalıyordu, gerek altyapısı olsun gerek kullanıcıya sağladığı hizmet ile Turkcell'in arka planında kalıyordu ve piyasada müşteriler yeterli rekabet ortamını bulamıyorlardı ve GSM kullanıcılarına ucuza konuşmak için GSM operatörleri tarafından gerekli kampanyalar sağlanamıyordu

Son dönemler GSM operatörlerinde büyük bi değişim yaşandı, önce aria sonra da aycell adlı şirket ortaya çıktı. İlerleyen zamanda piyasaya yeni giren bu iki şirket, baktılarki biz ikimizde bu piyasada yeniyiz, zaten piyasada iki tane güçlü marka var, biz iki şirket gerekli yatırmları yapamıyoruz, müşterileri çekemiyoruz, en iyisi biz iki şirket birleşerek yeni bir marka altında şirket oluşturarak piyasaya daha güçlü bir şekilde girebilirz ve gerekli yatırımları yaptığımız zaman müşteri potansiyelini daha kolay oluşturabilirz düşüncesi ile Avea ortaya çıkyor. Avea'nın gelmesiyle birlikte piyasa daha çok hareketleniyor. Avea çıkardığı yeni tarifleler ile müşteriye ucuza konuşma fırsatı sunular ve gün geçtikce daha fazla müşteri potansiyeli oluşturmya başlıyordu. Daha sonra Telsim'i Vodafone gibi Dünyaca ünlü, güçlü bir firma'nın satın almasından sonra piyasaya daha çok hareket geldi ve müşteride bu rekabet ortamından nasbini almaya başladı diyebilirz gerek avea olsun gerek te turkcell olsun müşterinin ucuza konuşmasını sağlayan çeşitli kampanyalar düzenlediler.

Vodafone piyasaya yeni bir giriş yaptı ve telsim'i satın alarak zaten mevcut kullanıcıya sahipti ama Vodafone Dünyanın heryerinde piyasa lideriydi ve Türkiyede'de hedef farklı değildi. Bu hedefler doğrultusunda müşteri potansiyelini oluşturabilmek için sürekli yeni kampanyalar,tarifeler ve değişik pazarlama stratejileri geliştirecekler. Vodafone'un yaptığu kampanyalar arasında da şüphesiz en çok dikkat çekeni ise 'GEYİK' Kampayasıdır. Zaten şu aralar reklamlarda da farklı espiri yoluyla müşterilere tanıtılmaktadır bu kampanya. Abonelerine toplamda 1milyar dakika konuışma süresi hediye eetmektedir. Tüm Vodafone abonlerinin faydalanabileceği bu kampanya' katılmak için kullanıcıların farklı saat ve tarihlerde Vodafone'dan gelecek SMS'e bir saat içinde cevap vermeleridir. Aboneler kazandığı bu dakikalarını diğer Vodafone abonleri ile konuşarak doya doya kullancaklar

İşte rekabet ortamından ortaya çıkan bu kampanya müşterilere ucuza konuşabilmek için bir fırsat sağlamaktadır. Firmalar gerekli müşteri potansiyelini oluşturabilmek için aralarında kıyasıya bir yarışmaya giriyorlar. Yani hangi alanda olursa olsun rekabet piyasa için çok önemli bir unsurdur. Bizlerde bu rekabet ortamını sağladığı fırsatları etkili bir şekilde kullanmaya çalışıyoruz

Hiç yorum yok: