7 Mayıs 2008 Çarşamba

CRM Lideri Garanti'den Yeni Bir Atak: Minimatik

Bankacılık sektöründe "Costumer Relationship Management" yani Müşteri İlişkileri Yönetimi politikasını son zamanlarda kendine ilke edinen Garanti Bankası, bilindiği üzere artık insanların bankacılık işlemlerinde olmazsa olmaz olan; Telefon ve İnternet Bankacılığı sistemlerinin Türkiye'deki öncüsüdür. Günümüzde rekabet ortamının önü alınmaz şekilde her gün tırmanması, bankacılık sektöründe de elbette aynı şekilde devam etmektedir. Bu yüzden de, bankalar her yolu deneyerek elindeki müşterilerinin hayatını kolaylaştırmayı ve bu şekilde onların sadakatini kazanmayı kendilerine ilke edinmiş durumda.

Müşteri İlişkileri Yönetimini zaten en başından beri en iyi uygulamakta olan Garanti Bankası'nın son atağı ise gerçekten olaya farklı bir boyut getiriyor. 18 Nisan 2008 günü Zaman Gazetesinin sinsi bir köşesinde dikkatimi çekti şu yazı;

"Garanti'den çocuklara için bozuk para tanıyan bankamatik
Garanti Bankası, çocukların tasarruf alışkanlığı kazanmasını sağlamak amacıyla, akıllı kumbara özelliği taşıyan özel ATM 'Minimatik'i hizmete sundu. Kart ve şifreyle çalışan ve bozuk paraları tanıyan Minimatik, tasarruf kavramını eğlenerek öğretecek. Çocuklar tıpkı yetişkinler gibi, Minimatik'e para yatırıp çekebilecek, tasarruf etmek istediği miktarı tespit edecek ve yaptığı her işlemden sonra ne kadar parası olduğunu görebilecek. Minimatik, kişiye özel programlanabilen sesli bilgilendirme ve uyarı sistemine de sahip."

Zaten daha önce de minikleri kendine daha şimdiden potansiyel müşteri olarak gören ve bu konuda altyapısını "Mini Bank" ve cicili bicili ne bileyim Tweety'li "Mini Bank Kart" ile oluşturan Garanti Bankası, şimdi de işte bu "Minimatik"lerle altyapısına bir üs kuruyor. Üstelik bu Minimatikler öyle tarif edildiği üzere banka ATMleri özelliğinde görünse de 29 YTL'ye Garanti Bankalarından sadık müşteriler tarafından çocuklarına alacakları küçük bir oyuncak gibi birşeymiş. Buyrun işte size en uç yeni müşteriyi nasıl kazanırım örneği. Yok efendim miniklere tasarruf alışkanlığı kazandırıyoruz, bu alışkanlığı kazandırırken onları eğlendiriyoruz. Hani millet işe uyanmasın diye güzel de bir kılıf uydurmuşlar bu şahane ataklarına. Sen gel, potansiyel müşterini daha 10 yıl öncesinden kazan. Vallahi pes Garanti, şapka çıkarıorum şapka.

2 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Yalnız şunu söyleyebilirim ki, bu inanılmaz etkili bir pazarlama çabası. Garanti Bankası bana 21 yaşında bir kredi kartı verdi, üniversite 4'teydim, o zamanlar kimse üniversite öğrencilerine kredi kartı vermiyordu. 100 milyon falan gibi komik bir limiti vardı, ama kendimi gerçekten mutlu hissetmiştim yani. O günden sonra Garanti Bankası'ndan başka bankayla (mecbur kaldığım durumlar hariç) hiç iş yapmadım, o yüz liralık gariban kredi kartı sayesinde Garanti'ye kazandırdığım paranın haddi hesabı yoktur.

İnsanlar tuhaf yaratıklar, ufak tefek şeylere bağlanabiliyorlar. O şeyleri yakaladığın anda firma olarak deli gibi öne geçebiliyorsun. CRM böyle bir şey zaten.

Mehmet Caner Dink dedi ki...

Vallahi hocam, bu haberden önce ben bu kadar geri gideceklerini düşünemezdim ya. Sonuçta biz de şuan 20-21 yaşındayız, ve özellikle Finansbank başta olmak üzere pek çok banka süper kolaylıkla bize banka kartı öneriyor ama insan güvenemiyor her önüne gelene. Ben, özellikle bu banka konusundaki sadakatte bi saltanat varlığına inanıyorum, hani aileden bize olarak. Ailem Akbank'ın sadık bir müşterisiyken, ben de o yolda devam ediyorum fazla sorgulamadan... Bazen sorgulasam da iyiler ama yine ya. Sizinle bu konuda anlaşamıyacağımıza hemfikirim yine de... Var bir acısı sizde Akbank'ın biliyorum ama, neyse! :)