4 Mayıs 2008 Pazar

TÜRK TELEKOM VE CEM YILMAZ



Bugünlerde biliyorsunuz moda, herkesin izleyip kahkalar atarak güldüğü Cem Yılmaz'ın oynadığı Türk Telekom reklamlarıdır.Peki Türk Telekom neden birden bire atağa kalkıpta arda arda reklam çektiler, pazarlama stratejileri yürüttüler üstelik reklamlarında Türkiyenin ne yapsa olay olan, en tanınmış komedyenlerinden biri olan Cem Yılmaz'ı seçtiler? Türk Telekom daha öncede vardı ama neden boyle reklamları ve pazarlama stratejileri yoktu? Neden halkta ilgi uyandırmadı? Bunları daha önceleri neden yapsın ki, ben zaten piyasa da tekelim mecburen herkes benim hattımıkullancak, ihtiyaçlarını ben sağlayacağım düşüncesi vardı.

Türk Telekom özelleşmesinden sonra atağa kalktı ve piyasa oldukça hareket getirdi. Diğer GSM operatörlerine kafa bile tutmaya başladı. Çıkardığı pazarlama stratejileri ile mesela evde,işte cep telefonu kullanılmaz sabit hat kullanılır çünkü diğer operatörleri aramak daha hesaplı. Sabit telefondan artık mesaj da cekebilirsin çünkü bildiğiniz eski Telekom yok daha teknelojik daha gelişmiş bir Türk Telekom var diye pazarlama stratejileri geliştirdiler ve, GSM operatörlerinin pazar paylarına girip insanları daha çok sabit telefon kullanmalarına yönlendirmeye de başladı.

Türk Telekom'un bu ani çıkışını şöyle yorumlayabilirz, özelleşmeden sonra ileride kendine rakip çıkabileceğini hisseden Türk Telekom, şimdiden halkın zihninde farkındalığı oluşturmaya başlıyor ve müşterileri böylesine halkın çok sevdiği bir reklam yıldızı ile ilgi uyandırarak kendini güçlü bir marka oluşturma çabası içine giriyor bencede doğrusunu yapıyor, çünkü ileride karşısına güçlü, yeni yapılanmış bir marka çıktığı zaman rekabet ortamı oluşması kaçınılmaz bi hal alacak ve Telekom şimdiden halkta ilgi uyandırarak mevcut kullanıcılarını elinde tutup onları garanti altına alarak, gelecekteki olası bir rekabet ortamında bir adım önde olmayı düşünüyor ve planlıyor diyebilirim.

Son olarak ta Cem Yılmaz'a değinmek istiyorum bana göre her oynadığı reklamda son derece başrılı olmuş bir karakterdir. Kendine özgü hareketleri ve espirileri ile halk tarafından da çok sevilen bir oyuncudur ve her oynadığı reklam filmi olay olmuştur, insanlar günlerce onun yaptığı espirileri konuşmuştur. Ayrıca raklamını oynadığı firmaya da büyük katkılar sağlamıştır. Bence Türk Telekom reklamda oynatılabilecek en iyi karakteri şeçmiştir, inanıyorumki başarılı olacaktır zaten şu an reklamların gündem de oluşu da başarılı olduğunu gösteriyor. Başarılar Türk Telekom, başarılar Cem Yılmaz

3 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Cem Yılmaz'ın ilgi çekici bir insan ve bir ürüne karşı olan en negatif tutumları bile pozitife çevirme başarısına sahip bir karakter olduğu konusunda hemfikiriz.

Yalnız ben şu son Telekom atağından bir şey anlamadım: Videofon kullanmak için ADSL bağlantısı şartsa, neden Videofon kullanalım ki? Skype diye bir şey var. O yoksa webcam var, MSN var.

Biri bizi cahil sanıyor.

Levent Evran dedi ki...

türk telekom aynı zamanda güçlü bir intenet sağlayıcısı olduğundan piyasaya da her iki koldan saldırmaya başladı şimdiden, bence bu işin mantığı yeni bişeyler çıkaralımda, ztn bizim milletimiz yeni birşey oldumu merak eder ve elinde benzer bişeyler olsa bile almaya mehilldir,
türk telekom şimdiden bizi videofon'a alıştırmaya başladı Türkiyenin en çok izlenen dizisi olan kurtlar vadisinde reklamlarını yapıolar ztn...
aynı zamanda stratejide cok onemli bence, sabit hatlarda cem yılmazı kullanarak sükse yapan telekom , videfonw içinde kurtlar vadisini secerek ii bir pazarlama stratejisi izlio bence...

loan lending plc dedi ki...

i Sayin Igein, Aiicco sigorta kredi kredi sirketi temsilcisi, is için kisisel bir kredi ihtiyacim var ki? Bu e-posta bize ilgileniyorsaniz eger biz,% 3 faiz oraniyla kredi vermek: Eger kredi transferi belge derhal ok ile devam etmek ( igein_h_yizevbekhai@admin.in.th )