28 Nisan 2008 Pazartesi


WV BLUEMOTİON


Dünyanın en önemli otomobil fuar'ının yapıldığı cenevre kentinde devam eden 78. otomobil fuarının 'çevre daha fazla çevre' sloganı son birkaç yıldır devam eden küresel ısınmanın ve benzeri olayların otomotiv sektorune de yansıması olarak görülüyor çünkü milyonlarca araç yola cıkıyor ve dünyanın oksijeninde ciddi bir azalma meydana geliyor, işte bu durum üreticilerin cevreci araçlar üzerinde çalışmasını ve piyasada bulunan birçok markanın( WV, Mercedes, Opel) bu sistem üzerinde yoğunlaşmasını sağlıyor ve günümüzdeki rekabetçi ortamda bu sisteme sahip olan araçları tüketiciye daha fazla ulaştırmayı hedefliyor .

Avrupa'da 2012 yılında yürürlüğe girmesi beklenen 'bir aracın kilometre başına 120gr dan fazla karbondioksit yaymaması' kriteri yeni motor üreticilerinin bu yöne kaymasını zorunlu hale geitiriyor ve farklı markalar altında daha ekonomik ve çevreci motorlar piyasaya çıkımasını teşvik ediyor diyebilirz

Özellikle Volkswagen grubunun BLUEMOTİON adını verdiği yeni motor teknolojisi VW içindeki Passat, Golf , Polo gibi modellerde ve yine wv'nin bünyesi altındaki seat modellerinde tüketici ile yolda buluşuyor. Bu alanda lider olan WV Polo ve Seat ibiza'da 1.4litrelik motor ile 100km de 3.9 litrelik yakıt tüketimi sağlarken bir kilometrede ortaya çıkan 99gramlık karbondioksit miktarıyla bu alanda lider olmasını sağlayan en büyük etkendir.

Bu olaylar sonucunda millet daha önceleri benim arabam daha hızlı gidiyor benim arabam daha güzel sözler yerine artık benim arabam daha az yakıyor doğa'ya daha az zarar veriyor, daha çevreci bi araç gibi düşünceler yer almaya başladı, bu da pazarlama alanında farklı markaların tüketiciye daha az yakıt tüketen ve çevreye daha az zarar veren araba sunmasını ve bu araçların tüketiciye hem cevreye zarar vermiyor hemde daha az yakıt yakıyor düşüncesi ile tükeciye hem ekonomik yönden hemde doğal yönden cazip gelen bir pazarlama yöntemi ile sunmayı sağlıyor, bu yöntem ile şu an günümüzde gündemde olan küresel ısınma gibi olayların etkisi altında kalarak cevreye katkı yapmak isteyen hemde giderek gelişen otomotiv sektöründe, ekonomik yönden sıkıntılı olan ve yakıt üzerinden tasarruf sağlamayı düşünen tüketici kitlesini hedefleyen bu sistem, şu an günümüzde çok yaygın olmasada bu yöntem umuyorumki önümüzdeki günlerde daha çok yaygınlaşacağa benziyor.

arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

İşte societal marketing orientation dediğimiz şey. Ciddi ciddi gündemimize girmeye başladı anlaşılan.