25 Mayıs 2008 Pazar

marka olmanın gücü


Mac bilgisayarının pazarda ne kadar sağlam bir yere sahip olduğunu biliyoruz. Ama son dönemde macler ile ilgili olarak çıkan dedikodulara göz attığımız zaman Steve Jops'ın mac in tahtı sallanmaya başladığını görüyoruz. Çünkü çok pahalı olmasından dolayı ve maclerin sadece tasarım bilgisayarı olarak anılmasından satış grafiği bir süredir aynı seviyede izlemeye hatta düşmeye başlamıştı. Bunun üzerin mac takımı yeniden kollarını sıvadılar ve teknoloji pazarında yeni alanlara yöneldiler. Bunlara ipod ve iphoneları örnek verebiliriz.
Bunların söylerken mac ın çok fazla kan kaybetmediğinide belirtmek isterim ama Steve Jops ın amacı mac lerin daha fazla karizması çizilmeden piyasada diğer ürünlerinin tutmasını sağlamak. Çünkü Mac sağlam bir marka ve bir noktadan sonra ürünü değil markayı satarsınız. ipod ve diğer ürünlerini mac bilgisayarların çocukları gibi düşünebiliriz. Yani bi anlamda da çocuk çalışır baba rahat eder :) Aynı zamanda mac kullanıcılarının şikayetlerinede kulak kabartırsak bilgisayarlarındaki kalitenin eskiye oranla düşmesi dikkat çekiyor çünkü fiyatlarıda bir süredir aşağıya çekmiş olan Mac kârı yüksek tutmak için kaliteden fedakarlık etmişler.
Mac bu kadar güçlü bir marka olmasaydı Muhtemelen İngilteredeki gençler normal MP3 çalarlarına ipod kulaklığı takarak ipod kullanıyoruz izlenimi vermeye çalışmazlardı. Markanın baskısı insanlar üzerinde öyle güçlü bir etkiye sahip ki ucuz bir ürün almalarına rağmen küçük ayrıntılarla onu sahip olmadık istedikleri markaymış gibi gösteriyorlar.Bu bir tek İngilteredeki gençler için değil her ülkede böyle.Belki de çıkardıkları ürün çok kaliteli değil ama dayandıkları marka çok kuvvetli ve onun verdiği güçle fiyatlarıda tavan yapmış durumda.Bu sayede mac de reklam için ekstra masraf yapmadan hem yeni bir ürünle yani ipod ile kendi reklamınıda en iyi şekilde yapmış oluyor.

Hiç yorum yok: