20 Mart 2008 Perşembe

SüperTeklif

Müşteri çekmek için günümüzde hemen hemen her firma en az bir kez hediye dağıtımına başvurmuştur. Buna en yeni örneklerden biri de PO’ nun Positive kart ile puan toplayarak daha sonra puanlarınızı hediyeye çevirebilmeniz örnek verilebilir. Ama bana daha ilginç ve daha cazip gelen, hediye yada para kazandıran bir pazarlama şekline değineceğim. Daha henüz üç aydır takip ettiğim ve bana gelen reklam maillerini okuyarak puan kazandığım ‘’SüperTeklif’’den bahsediyorum.
Türkiye'nin ilk web tabanlı ''izinli pazarlama'' platformu olan SüperTeklif, bir DataProfil A.Ş. ürünü. Sadece bir üyelik formu doldurarak üye olunan bu siteden size mailler gelmeye başlıyor ve her okuduğunuz mail için puan kazanıyorsunuz. (Türkiye'de internete erişen birey sayısı %19.93, GSM aboneliği oranı %22.) Reklamverenler sanırım işi garantiye almak için reklamlarını üyelerinin cep telefonlarına sms ile de göndermekte. Üyelerinin profil bilgileri ve tercihleri reklamverenlerin kullanımına sunulmakta, reklam ve tanıtımlardan elde edilen net gelirin %45'i SüperTeklif üyelerine dağıtılmaktadır. 100.000 Puan'a ulaşınca üyelerin verdiği hesap numarasına 100YTL yatırılıyor.SuperTeklife üye olan 830114 kişinin sadece puan toplayıp para kazanmak istediği için üye olduğunu sakın düşünmeyin. Çünkü puan kazanmanın yanısıra üyeler kampanyalardan, kendilerine özel fırsatlardan kendi istekleri ile yararlanma imkanı bulabiliyor. Bence buraya üye olan firmalar çok akıllıca bir iş yapmış. Hem oturduğunuz yerden para kazanıyorsunuz hem de yapılan tüm kampanya ve indirimlerden hemen haberdar olabiliyorsunuz. Size gelen mailler profil bilgilerinize göre gönderildiği için ( örneğin, çocuk bezi reklamları sadece annelere gönderildiğinden ) hem firma doğru kitleye ulaşmış oluyor hem de siz ilgi alanınıza giren kampanyaları takip etmiş oluyorsunuz. Bu siteye üye olup maillerden puan kazandığınız gibi ne kadar çok arkadaşınızı üye yaparsanız o kadar daha çok puan kazanmış oluyorsunuz. Firmalar da bu şekilde reklam alanlarını daha geniş kitleye yapmış oluyor. Bu firmalardan bir kaçını örnek vermem gerekirse: Ağaoğlu, Exper, Sony, Burger King, Pegasus, Boyner, Sprite, Akemeklilik, Peuget, Ülker, Turkcell, Tefal, Tema, Volvo, Avea bu firmalardan bazıları. Reklamverenlerin pazarlama stratejisi müşterilerini çok daha düşük maliyetle doğru hedefe anında ulaştırması. Eğer kampanya ve indirimleri siz de zamanında öğrenmek isterseniz SüperTeklif’e üye olabilirsiniz. Bu sayede hem reklamveren hem de siz kazanmış olursunuz.

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Permission marketing. Müge bunu unutma, son derslerden birinde güncep pazarlama konseptlerini işleyeceğiz, orada konuşalım.