13 Mayıs 2008 Salı

YEREL DÜŞÜN GLOBAL DAVRAN......





Peki nasıl bir şey bu yerel düşünüp global davranmak bir kurum nasıl böyle davranabilir hangi şartlar gerçekleşirse bu düşünce süreci etkinleşir.
Öncelikle tüm dünya pazarına hükmeden bir işletme olmak lazım hedef dünya olmalı globalizm hakkından tam anlamıyla gelmeli o işletme.Amaç tüm dünya pazarında tutunmak olduğu için açıldığın pazarında özelliğini iyi bilip sindirmiş olmak temel şartlardan aslında..O pazarın kültürel öğelerini yaşayışını ürettiğiniz ürüne sindirmiş olmak olmak gerekli.Bu nüansları barındıran tutundurma çalışmaları amacına ulaşmakta bir adım önde sayılabilir.
Bir ürünün hizmetin pazarda tutunmasını satışlarının artmasını sağlayan en çok kullanılan yöntem şüphesiz ki reklamdır.yerel düşün global davran fikrini reklam çalışmalarında kullanmak çok rastlana durumlardandır.Örneğin COCA COLA nın RAMAZAN aylarında hedef kitlesi olan tüketiciye sunduğu reklamlar bizde sizdeniz inançlarınıza saygılıyız birlik beraberlik mesajları bu düşünce sistemini en iyi açıklayan reklamlardandır .Yani reklamın temeline inmek gerekirse nasıl olurda ramazan sofralarını geleneği olur Amerika patentli bir ürün.Ama sonuçta global bir marka ve Türkiye piyasasını da elinde tutmak için bu tarz reklam uygulamalarına başvurmaları çok normal ve doğal böylece bu fikrin hayatta geçmesi sağlanıyor ve başarıla sonuçlardan söz etmek mümkün.
Yerel düşün global davran akımı başka bir şekilde üründe özelleşme ile karşımıza çıkar örneğin yine bir Amerikan firması olan MC.DONALDS gibi ortaya çıkardıkları yeni ürünlerde TÜRK kültüründen özellikler yansıtmaları bu fikri uyguladıklarını göstermektedir.Örneğin MC. TURKO menü gibi böylelikle tüketicide bir sempati kazanma eylemi hayata geçmiş olur.
Sonuç olarak işletmelerin asıl amaçları kar elde etmektir hele de dünya çapında bir pazara hakimsen tabi ki çeşitli uygulamalarla markanı tutundurmak zorundasın. YEREL DÜŞÜN GLOBAL DAVRAN da bunlardan sadece bir tanesidir.......Gayette başarılı uygulama alanına sahip bir yöntemdir.

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

İşte global olmak böyle bir şey aslında. Yani Coca-Cola Amerikalı, ama ne kadar amerikalı olduğu bile tartışılır artık. Uluslarüstü demek daha doğru belki de.