22 Mayıs 2008 Perşembe

REKLAMIN İYİSİ & REKLAMIN KÖTÜSÜ







Bugünlerde takıldığım bir konu var, herkesin kafasındaki aynı şey; Reklamın iyisi kötüsü olmaz. Aslında çokta güzel olur şöleki Reklam politikanı ve stratejinin iyi kurgulanması lazım; reklam denildiğinde insanın aklına ilk gelen şey reklamı yapılan ürünün fiyatı, kalitesi ve iş görürlüğüdür. Olaya bir de şu açıdan bakmak gerekiyor. Reklamın iyisi herzaman akılda kalıcı olandır ve kendinden söz ettirmesidir böylece ürünün daha çok yaygınlaşmasına ve herzaman ön planda olmasına neden olur. Bir de reklamın kötüsü var tabii ki bu tür reklamlar ise günümüzde örnekleri çok fazla olmakla birlikte onlar da akılda kalırlar ama herzaman kötü olarak kalırlar.Bazıları sırf reklama gıcık olduğu için ürün iyi olsada o ürünü tercih etmezler. Gelelim bazı örneklere ve içeriklerine; Kötüden başlayalım; Son birkaç gündür Vestelin yan kuruluşu olan REGAL markalı dayanıklı ev aletleri reklamı. Daha İlk seyrettiğimde başımdan aşağıya kaynar sular dökülmesine sebep olan reklamlardan biri kısacası facia; Adamlar öyle bi reklam yapmış ki ilk bakıldığında vay be adamlar haklı diyorsun ama işin içine biraz girince yok artık daha neler oluyorsun. Olay da şu Plazma TV Reklamı bir adam arkadaşına geliyor birşeyler konuşuyorlar ve sonra birden televizyonun yanına geçiyorlar ve o inanılmaz cümle geliyor. ÜÇ LİRA BEŞ LİRA ÜÇ LİRA BEŞ LİRA ÜÇ LİRA BEŞ LİRA ve son cümle; dostum sen 3 liralık şeylere 5 lira vermeyi çok seviyorsun.... Yok böle bişey yani bir firma kendi ürününü istemeden de olsa bu kadar mı kötüleyebilir direkt ürününü aşağılıyor ve anlatmak istediği de biz 3 liralık mal yapıoruz.. Böyle reklamları kınıyoruz... Bir de İyiye Bakalım; Nike Football evet Nike Football, adamlar öle bi reklam yapmış ki izlerken kanalı değiştiremiyorsun ve vay beee diyorsun cidden. Kamerayı bir futbolcunun gözünden göstermiş ve o futbolcunun futbol oynamak için ne kadar fedakarlıklar yaptığını o zorlu yolda nelerle karşılaştığını ne kadar yorulduğunu ve yıprandığını tüm zorluklara göğüs gerdiğini gerektiğinde kavga ettiğini, yenildiğinde nasıl üzüldüğünü gol attığında nasıl sevindiğini bir bir ayrıntılı bir şekilde anlatıyor ve o kadar iyi anlatıyor ki reklam bittiğinde sen bile yorgunluk hissediosun ve diosun ki aslında gerçekten zor meslek 90 dakika koşmak kolay değil kazandıkları para helal olsun diyebiliyorsun. İşte bunu dedirten reklam gerçekten iyi bi reklamdır ve her zaman iyi bir şekilde akılda kalıcı olandır diyorum ve sözlerimi şöle bitiriyorum, reklamsız hayat olmaz çünkü onlar hayatımızın bi parçasıdır...

1 yorum:

loan lending plc dedi ki...

i Sayin Igein, Aiicco sigorta kredi kredi sirketi temsilcisi, is için kisisel bir kredi ihtiyacim var ki? Bu e-posta bize ilgileniyorsaniz eger biz,% 3 faiz oraniyla kredi vermek: Eger kredi transferi belge derhal ok ile devam etmek ( igein_h_yizevbekhai@admin.in.th )