22 Mayıs 2008 Perşembe

MNG Kargo


Kargo dediğimizde hep aklımıza belli başlı markalar gelir, Yurtiçi, MNG, Aras vs. vs... Hizmet açısından ben şimdiye kadar aralarında hiçbir fark göremedim. Genelde hangisi en yakınsa ona giderim. Çoğu insanın da bu şekilde düşündüğünden eminim. Yani aralarında hiçbir fark yok gibi bir izlenim var çoğunluğun üstünde. Bu markaların hiçbirinde de biraz pazar payını arttırmak veya biraz daha fazla karını arttırmak için bir girişimde bulunduğunu görmedim.


İnsanların kargoyla birşey gönderirken en çok endişe ettikleri konulardan biri, o gönderdiği şeyin başına birşey gelmesi kırılması veya ezilmesidir. MNG Kargo bu endişeyi kendisine dert etmiş ve diğerlerinden bir adım daha öne çıkabilmek için en azından bir adım atmış. Bu adımın ismi LOCA. LOCA hizmetinde kargolarımız artık araçların içindeki raflarda daha güvenli bir şekilde seyahat edebilecek tabii normalden biraz daha yüksek bir fiyat karşılığında. Bu hizmet ne kadar çekici olur ne kadar müşteri arttırır bilemem. Gerçi yapılacak reklam veya pazarlama girişimlerine de bağlı ama öne geçmek için bir uğraşları olduğu kesin.


Sonuç olarak MNG Kargo bu girişimlerini devam ettirirse kargo sektöründe birkaç adım öne geçebilir. Kim bilir belki de başka hizmet girşimlerinde de bulunabilirler. Mesela bozulabilecek yiyecekler için soğutuculu kargo araçlarıyla taşıma hizmeti bunlardan birisi. Bir başka girişim de evcil hayvanlarını seyahatlerde otobüs veya uçak bagajlarında süründürmek istemeyen evcil hayvan sahipleri için olabilir.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

şunu belirtmek isterimki MNG KARGO loca hizmeti karşılığı hiç bir ücret talep etmiyor.