3 Mart 2008 Pazartesi

Turkcell & Süper Lig


Günümüzde futbolla ilgili olsun olmasın herkesin bir kulak aşinalığı oluşmuştur bu kalıba. "Türkiye Turkcell Süper Ligi." Turkcell'in Futbol Federasyonuyla yapmış olduğu anlaşma gereği artık ligimizin herhangi bir yerde Tukcell'den ayrı olarak telaffuz edilmesi hukuksal haklar gereği mümkün değildir. Hal böyle olunca da gerek ana haberlerde gerek spor haberlerinde ligle ilgili bir haberde Turkcell'in adı artık kulağımıza kazınmış oldu.

Peki neydi Turkcell'in 5 yıl boyunca böyle maddi bir külfetin altına girmesinin sebebi? Şöyle başlayabilirim ki, 2005-2006 sezonunda başlayan bu anlaşmadan önce Turkcell tekel olarak başladığı operatörlük piyasasını yavaş yavaş kaybetmeye başlıyordu. Avea ve o zamanlar Telsim olan iki rakibi piyasayı karıştırmaya, Turkcell'in hegomanyasını yavaş yavaş kırmaya başlamıştı. Hızla endüstrileşen futbol dünyasında da Avea'nın 4 büyüklerle (Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray, Trabzonspor) yaptığı sponsorluk anlaşmaları Turkcell'i bu piyasada kamçılayan son darbe oldu. Karşı atağa hızlı kalkan Turkcell işe en büyük lokmadan başladı. Süper Lig'in sponsorluğuyla birlikte kalan 14 Süper lig takımının da sponsorluğunu üstlendi. Bu şekilde, hızla gelişen ve zengin bir pazar olan "Futbol Endüstrisi"nde rakiplerinin forsunu neredeyse hiçe indirdi. O zamanlar kendi sorunlarıyla uğraşan Telsim, Vodafone hasretiyle bu gelişmelere uzaktan bakmakla yetiniyordu.

Bu yazıya başlamamdaki asıl etken ise, son 5 gün içinde Galatasarayımız'ın oynadığı iki derbi maçı oldu. Malum bu büyük endüstride artık evimizde geniş geniş maç izleme lüksümüz pek kalmadı. Hele ki öğrenciyseniz, ben şahsen evinde Lig Tv olan öğrenci evi çok görmedim, gördüklerimi de kınadım biraz. "Ayranı yok içmeye, tahtırevanla gider çeşmeye" hesabı. Neyse, dışarıda izlenmesi gereken maç da biraz önemli olunca, gidip yerinizi almanız normal maçlara göre daha erken oluyor. Bu şekilde, başlıyorsunuz maç kanalında ardı arkası kesilmeyen Turkcell reklamlarını izlemeye. Öyle güzel yapıyorlar ki kampanya pazarlamalarını, aktif bir Turkcell müşterisi olmama rağmen ben bile şaşırıyorum bazen "neler varmış bizim Turkcell'de be!" şeklinde repliklerle. Ayrıca, "İyiki Varsın Futbol" klibi ve şirin "Cell-o Canlar"ıyla ister istemez bir gülümseme yayıyor yüzlere bizim çakal pazarlama dehaları.

Yazımın sonuna geldiğimde de, Turkcell'in 2005 yılında tam aktif olarak başladığı bu "Endüstriyel Futbol" pazarındaki akıllı ve planlı büyümesinin "Pazarlama" hortumuyla gayet etkili sulamasını tebrik ediyor, başarılarının devamını değil de, başarılarının bize güzel bir kaç örnek olmasını diliyorum. :)









4 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Güzel bir analiz. Bir şey merak ediyorum, Turkcell küme düşen takımların sponsorluğuna devam ediyor mu, yoksa son üç sadece süper lige değil, Turkcell'e de mi veda ediyor?

Mehmet Caner Dink dedi ki...

Hocam maalesef görünen o ki, küme düşmek anadolu klüplerimize bayağı pahalıya mal oluyor. Araştırdığım kadarıyla her sene anlaşmalar yenileniyor. Asıl amacını Turkcell; "Türk futbolunu daha başarılı günlere taşımak adına
“4 büyüklerin” sayısının “çok büyükler”e dönüşmesine katkıda bulunarak, sportif rekabeti
artırmak." olarak belirtiliyor. Eleştirsem mi eleştirmesem mi emin değilim, destek neden sadece süper lige? Öte yandan da, ee bu Turkcell de kar amacı güden bir şirket, ne alemi var bu kadar masrafın diye düşünmekten alamıyorum kendimi. :)

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Süper Lige yatırım yapmasının temel nedeni herhalde bu ligin çok daha görünür olması. Bu da benim hafiften reklam kokusu almama neden oluyor.

Yalnız Turkcell Fener'e biraz daha destek olsaymış yahu, ilk yarıda 3 gol yenir mi ya?

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Hastalarımız için böbrek satın almak için bir kez daha buradayız ve onları kurtarmak için bir böbrek bağışlamak isteyen herkese iyi miktarda para ödemeyi kabul ettiler ve böylece bağışta bulunmak istiyorsanız veya bir Hayat kurtarmak istiyorsanız, lütfen aşağıda e-posta ile bize yazın.

Bu sizin için zengin olmanız için bir fırsattır, biz temin ederim ve bizimle% 100 güvenli bir şekilde sizinle güvence altına alıyoruz, herşey yoluna giden böbrek bağışçılarına göre yapılmalıdır.
Artık boşa harcamayın, lütfen irruaspecialisthospital20@gmail.com adresine bize yazınız.

Irrua Uzman Eğitim Hastanesi.