25 Mart 2008 Salı

QTRAX


Son dönemlerde ne kadar çok yarışma programları ve diziler var biliyorsunuz. Bu yarışma programlarında ve dizilerde en çok sevdiğimiz ve gerçekten sanatını icra eden ve kariyerinde iyi bir noktaya gelmiş sanatçıları görüyoruz. Orhan Gencebay, Sezen Aksu, Özcan Deniz ve diğerleri… Aslında bu kişiler ne kadar popülerler ama biz bunları albüm ve müzik çalışmalarının dışında TV programlarında daha çok görmeye başladık. Bunun nedeni acaba korsan CD satışları mı? (sahtesi en kabul edilebilir ürünler sıralamasında CD ve kaset 50.9 pay ile ilk sırada yer alıyor.) yoksa televizyon kanalları ve yapımcıların sanatçıları kullanarak daha çok reyting almak istemeleri mi? Hangi seçeneği seçerseniz seçin sadece telif geliriyle geçinen sanatçıların yaşamlarını idame ettirmek için ihtiyaç duydukları bu geliri korsanlar tamamen yok etmektedirler ve onların yasal ürünler için harcadıkları emeğin karşılığı olan telif hakkının hırsızlığını yapmaktadırlar. Bu durumda sanatçıları dizi ve programlarına meze yapmaktadırlar :) Zaten müzik de parfüm gibi pazarlanması zor bir üründür. Nasıl ki parfüm koku alma duyusuna hitap ettiği için pazarlaması zorsa müzik de kulağa hitap ettiği için bir o kadar zordur.

Plak şirketleri sadece isim keşfetmekle kalmamalı albümün ve sanatçının pazarlamasını aynen bir ürün gibi yapmalıdırlar. Pazarlama müzik için gereklidir. Kaliteli müziği eminim doğru kullanıldığı takdir de daha çok sevdirecektir ve daha çok kişiye ulaştıracaktır. Müzik de bir üründür, pazarlanmalı ve doğru pozisyonlardırma uygulanmalıdır. Bunu da yapacak olan bilinçli ve yetenekli müzik profesyonelleri, menejer ve plak şirketleri sahipleridir. Zaten bir şeyin pazarlanması için mükemmel olması bile gerekmiyor kaldı ki mükemmel olsa dahi yine pazarlama gerektiriyor.

Çığ gibi büyüyen dijital müzik piyasası, telif sorunlarını da içinden çıkılmaz hale getiriyor. Sanal dünyadaki rekabet ve dijital dünya müziğe yeniden şekil veriyor. Müzik pazarı son 5 yılda 3,5 milyar dolarlık gerileme yaşamış. 37 milyar dolar olan pazarın 33,5 milyar dolara gerilemesindeki en büyük sebep dijital alandaki gelişmeler. Ama plak şirketleri pazarlama stratejilerini değiştirerek korsanı kendi silahı ile vurmayı amaçlıyor. Bununla ilgili olan projeleri de yasal paylaşım sitesi Qtrax üzerinden şarkıların ücretsiz indirilmesine izin verecek. Kullanıcıların müzik indirebilmesi için sadece reklam izlemeleri gerekiyor. Reklam gelirlerini müzik şirketleri ile paylaşacak olan Qtrax'ın Başkanı Allan KELPFISZ çalınan şarkı sayısında telif hakkı sahibine ücret ödeneceğini belirtmiş. Reklam veren şirketler arasında Ford, McDonald’s, Microsoft gibi dünyanın önde gelen firmaları yer alıyor. Hem müzik sektörü korsanla mücadelede önemli bir adım attı hem de reklam vermek isteyen firmalar için yeni interaktif reklam alanları açılmış oldu. Örneğin, Sony Ericsson ‘’Tam 100 Şarkı’’ projesiyle hem korsana hayır diyor hem de kendi ürün reklamına iyi bir projeyle imza atmış oluyor. ‘’Tam 100 Şarkı’’ adı altında bir de bu sanatçılar konser verirlerse Sony Ericsson’un keyfine değmeyin artık. Gelişen olaylara karşı uygulanan önlemler sayesinde yeni reklam stratejileri birçok firmanın işine gelecek. Çünkü müzik 7’den 70’e herkese hitap eden bir sektör.

2 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

%10'luk küçülme aslında hiç de fana değil, yani ben dijital teknoloji dünyasında çok daha büyük bir düşüş bekliyordum. Demek ki insanlar hala yasal albüm satın alıyorlar (Türkiye'den bahsetmiyorum tabii :)

Daha önce de yazmıştım, bence mp3 önünde durulabilecek bir şey değil, o yüzden biraz suyun yoluna yoluna gitmek gerek.

loan lending plc dedi ki...

i Sayin Igein, Aiicco sigorta kredi kredi sirketi temsilcisi, is için kisisel bir kredi ihtiyacim var ki? Bu e-posta bize ilgileniyorsaniz eger biz,% 3 faiz oraniyla kredi vermek: Eger kredi transferi belge derhal ok ile devam etmek ( igein_h_yizevbekhai@admin.in.th )